F.A.Q.

Najczęściej zadawane pytania

1. Informacje ogólne:

a) Czym jest Rezerwix?

System Rezerwacji Konwentowej służy do wcześniejszej akredytacji na polskie konwenty. Głównym zadaniem jest lepsza obsługa akredytacji i skrócenie czasu oczekiwania do minimum. Posiadając dane wcześniej, nie trzeba niczego wypełniać na miejscu.

b) Czy Rezerwix jest bezpieczny?

To trudne pytanie. Staram się zrobić system prosty a zarazem bezpieczny. Jesteśmy pierwszym polskim systemem który posiada certyfikat SSL. SSL zapewnia szyfrowane połączenie z serwisem, przez co Wasze dane nie mogą zostać podsłuchane. Oczywiście, należy się również zabezpieczyć we własnym zakresie. Zalecam korzystanie z oprogramowania antywirusowego ze względu na wszechobecne keylogery, trojany i rootkity.

c) Czy Rezerwix jest związany z jakąś grupą czy konwentem?

Nie. Jako twórca wysłuchuję tylko opinii i informacji od grup i konwentów w celu ulepszenia samego systemu. Pragnę stworzyć system jak najbardziej przyjazny Wam, użytkownikom, jak i wygodny dla ekipy konwentu.

d) Przez jaką firmę został stworzony Rezerwix?

Rezerwix jest projektem jednej osoby. Dlatego też liczę na dotacje, za poświęcony czas i poniesione koszty. Rocznie płacą około 500zł za obsługę i utrzymanie Rezerwixa. Każda złotówka się liczy.

2. Rezerwacje:

a) Jak mam złożyć rezerwację?

To bardzo proste. Przede wszystkim musisz posiadać już konto w systemie. Jeżeli takiego nie masz, przejdź na stronę rejestracji (https://rezerwix.pl/register.php), postępuj zgodnie z informacjami ze strony. Pamiętaj by podawać prawidłowe dane, bo będziesz identyfikowany na podstawie legitymacji lub dowodu osobistego na akredytacji.

Następnie wybierz z bocznego panelu konwent na który chcesz się wybrać i kliknij na nazwę.

Rozwinie się dodatkowe menu w którym wybieramy „Informacje”.

Zapoznaj się dokładnie z danymi zawartymi na tej podstronie, by później nie było niedomówień.

Klikamy na Zarezerwuj i postępuj zgodnie z informacjami zawartymi na ekranie.

Po zakończeniu składania rezerwacji otrzymasz informację na swoje konto

b) Co oznaczają ikony obok nazwy konwentu?

Ikonki pokazują status rezerwacji i konwentu wg. poniższego schematu.

Żółta gwiazdka (ikona: ) informuje o tym, że rezerwacje są otwarte i nie posiadasz rezerwacji. Możesz takową złożyć.

Kłódka (ikona: ) informuje że rezerwacje są zamknięte i nie posiadasz rezerwacji. Poczekaj na otwarcie rezerwacji jeżeli takie są planowane.

Znak zapytania (ikona: ) - twoja rezerwacja oczekuje na zatwierdzenie (otrzymanie ewentualnej wpłaty przez obsługę konwentu.

Haczyk (ikona: ) - twoja rezerwacja została potwierdzona. Do zobaczenia na konwencie! Zapoznaj się z nowym powiadomieniem w tej sprawie. Może zawierać szczegółowe informacje dotyczące wejścia na teren konwentu.

Zakaz (ikona: ) - rezerwacja została anulowana. Informacja o powodzie anulowania powinna znajdować się w otrzymanym powiadomieniu.

c) Wpłaciłem pieniądze X dni temu, kiedy będzie potwierdzenie?

System nie odpowiada za potwierdzanie wpłat. Ogółem rzecz biorąc, nawet nie widzę tych wpłaconych pieniędzy. Wszystko odbywa się po stronie organizacji konwentu i osobie odpowiedzialnej za obsługę (Operatora Konwentu). Jeżeli masz pytanie w tej sprawie, proszę kierować je bezpośrednio na skrzynki konwentowe. Szukasz adresu, zajrzyj do Informacji.

d) Nie zdążyłem złożyć rezerwacji! Czy jest jeszcze możliwość otwarcia rezerwacji?

Dla jednej osoby nie przewidziałem takiej opcji. Należy się skontaktować z konwentem o ewentualne otwarcie rezerwacji na jeszcze jeden dzień. Warto spróbować.

3. Rejestracja

a) Nie otrzymałem linku aktywacyjnego! Co robić?

Po pierwsze, nie panikować. Emaile mogą iść nawet kilka godzin, nie jest powiedziane że pojawi się w czasie 10 minut. Jeżeli go nie ma, odczekaj. Dalej go nie ma? Sprawdź przede wszystkim czy nie został zablokowany w kategorii SPAM. Nadmieniamy, że konto należy potwierdzić do 12 godzin, jeżeli nie potwierdzisz konta w tym czasie, zostanie ono automatycznie usunięte, i będzie można się ponownie zarejestrować.

b) Mam konto, lecz nie pamiętam hasła. Nie mam również dostępu do skrzynki pocztowej. Co teraz?

A to już jest trudniejsza opcja, ale dla supportu nie ma rzeczy niemożliwych. Proszę użyć opcji kontakt znajdującej się pod banerem strony, załączając informacje o koncie żeby można było je zidentyfikować. Proszę zaczekać na odpowiedź. To nie jest niechęć do użytkownika, tylko wręcz nienormowane godziny pracy. Opcja działania będzie indywidualnie dopasowywana do każdego z kont.